منوعات

حملة تعاطف مع آسر ياسين بعد السخرية من زوجته!!

بعد 24 ساعة من السخرية على اطلالة كنزي زوجة الفنان اسر ياسينفي حفل ختام مهرجان الجونة، بدأت مساء أمس حملة كبرى للتعاطف مع الزوجة وابداء التقدير للفنان الشاب الذي اصر على اصطحاب زوجته فوق السجادة الحمراء ووقف لالتقاط الصور الرومانسية معها ردا على حملة سابقة ادعت أن الزوجة أكبر منه في السن!!

حملة التعاطف مع اسر ياسين بدأت بالأساس فور نشر صورة له مع زوجته من حفل ختام مهرجان الجونة، فقد ظهرت التعليقات “السخيفة” حول فارق السن بينهما، وكيف تبدو أكبر منه بكثير، وردا على هذه التعليقات تم استدعاء تصريح سابق أدلى به آسر ياسين وقال فيه: فارق السن لا يعنيني وأرى زوجتي في عيني ملاك وهي سر سعادتي مكتفيا بها.
وأعادت الفنانة انجى خطاب التصريحات نفسها مع نشر عدة صورة مجمعة لآسر وزوجته وعلقت عليها قائلة:”آسر ياسين قال عن زوجته كونها أكبر مش مضايقني فالسن لا يعنيني وأرى زوجتي في عيني ملاك وهي سر سعادتي مكتفيا بها.. الحقيقة أنا بحترمه أوي وبحب حبه ليها واحترامه ليها بجد أخلاقه أخلاق ابن ناس متربي شبعان حتى لو في أجمل من مراته ألف مرة بس هو شايفها بعينه أجمل نساء الدنيا عشان هو شبعان ومحترم.. في فرق كبير بين ابن الناس الشبعان وبين اللي بيمثل أنه ابن ناس.. آسر ياسين بحترمك جدا”.
وعلقت أحلام رزق، زوجة الفنان احمد رزق، على صورة الفنان آسر ياسين مع زوجته على السجادة الحمراء لحفل ختام مهرجان الجونة السينمائي، قائلة: “الفنان المحترم اللي زاد احترامي ليك، بجد أنت مثال رجولة وشهامة ياريت اللي عنده كلمة حلوة يقولها واللي معندوش يخليه في نفسه، الحب والاحترام هو اللي بيكسب، ربنا يحميكم ويخليكم لبعض”
أضافت أحلام: مراتك روح الحلوة، عسليات أقسم بالله خمسة وخميسة عليكم الله وأكبر ويبعد عنكم الناس وعين الوحشة يا ساتر على الناس، تسلم الأيد اللي ربتك اتربيت على أيد ملكة ربنا يباركلك في ست الوالدة انت مثال لراجل المحترم”.
متابع يدعى المصري طالب آسر بتجاهل حملات السخرية وقال : “انا بحترم الراجل ده جدا لانه فكر صح اوي لما احتار راحته فعلا راحه الانسان مش في الجمال لا راحه الانسان في الحد اللي يرتاح معاه وده ميمنعش ان الجمال مطلوب لكن نفرض انك لقيت راحتك في حد مش جميل شكلا لكن روحه جميله اوعي تتردد ابدا في انك ترتبط بيه لانك والله صعب تلاقي كده تاني ممكن تلاقي الجمال لكن الراحه لو راحت منك صعب اوي تعوضها ديه حاجه عن تجربه بجد اسر ياسين انت محترم”.
وقالت معجبة تدعى نوشان: “انتوا ناس متوازنيين نفسيا عارفين عاوزيين ايه من الحياه ومش بيهمك كلام حد ويارب تفضلوا كده وتفضلوا عايشيين حياتكم بكل طاقتكم الايجابيه الحلوة دى طول العمر يارب”.
وعلى نفس الخط كتب معجب يدعى اسلام: “انت راجل محترم واحترمتك جدا لما دافعت عن زوجتك لان معظم الناس قالوا عليها مش حلوه ولكن اثبت للناس كلها ان الزواج مش بالجمال”.
آسر ياسين كشف سابقا في تصريحاته كيف تعرف على زوجته قائلا: “كنا زملاء في جامعة واحدة ولم نتقابل في تلك الفترة، وهناك صديقة مشتركة بيننا، وبالصدفة حادثتني صديقتي في التليفون وسألتني عن فيلم “زي النهاردة” الذي كان يعرض في السينمات وقتها، وأبلغتني أن صديقة لها ترغب في تهنئتي عن الفيلم، وأعطت لها التليفون وتحدثنا لدقائق قليلة وانتهت المكالمة”.
وتابع: مرت السنوات لنتقابل مرة أخرى عن طريق صديقة أخرى مشتركة بيننا، ومن هنا بدأت العلاقة التي انتهت بالزواج في غضون شهر واحد، ووجدت أن الله سهل الأمور كثيراً في زواجي، كل شيء تحرك سريعاً ورضى الله على الإنسان عندما يخطو خطوات صحيحة”.

مقالات ذات صلة

إغلاق
إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock
%d مدونون معجبون بهذه:

antalya haber haberler antalya rent a car- Antalya havalimanı rent a car